reklama

Nočák

Čakal som na Zochovej na nočák do Petržalky. Vždy keď tam takto sedím, mám trochu nervy, lebo všetky nočáky sa prirútia v jednom čase a treba rýchlo identifikovať ten správny predtým, ako vám zavrie dvere pred nosom. (Najlepšie je, keď ešte počas čakania zaspíte na lavičke, a zobudíte sa až na hrmot prichádzajúcich autobusov, a taký rozospatý človek má trochu spomalené reflexy, takže vtedy je to celkom zábavné).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Doteraz sa mi darilo úspešne identifikovať číslo a vždy som sa doviezol domov v poriadku (hoci párkrát som sa previezol o pár zastávok ďalej). Včera v noci bola situácia podobná: hrmot, dovalia sa nočáky so zlovestne ostrými svetlami a ja sa úpenlivo snažím zorientovať a identifikovať číslo 95. Hurá, našiel som, nasadnem, a sadám si na teplé miestečko hneď za štamgastom, ktorý to zapichol už asi hlavnej stanice a spokojne si pochrapkával opretý hlavou o okno.

Autobus sa pohne, a mne už klipkajú oči... otvorím ich a vidím, že ideme nejakou čudnou cestou... veď máme ísť po nábreží, nie cez most... kua, asi zmenili trasu. Čudné mi bolo akurát to, že hore na infopaneli svietili zastávky ako podľa tej starej trasy... divné. Jedna zastávka, druhá zastávka... to mi už nedalo, zbehnem teda za šoférom a pýtam sa:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Prepáčte, je toto en deväťdesiatpäťka?"

Šofér sa na mňa pozrie trochu červenými očami a krásnou ľubozvučnou slovenčinou mi rečie:

"Toto je deväťdesiat tri, nočný spoj."

Odpoveď taká suverénna, jednoduchá a profesionálna, že som nemohol odporovať. Nuž, ďakujem, vravím teda a vyskočím von.

Hlavou mi blyslo že mi v krčme naliali asi nejakú domácu s kvapkou metanolu, že už slepnem... Len tak pre ubezpečenie sa - zaostrím, pozriem na číslo, a tam 95... Autobus ale už frčal pekne ďalej po Panónskej ceaste... A čo to - za ním ďalší, na ktorom som už celkom jasne videl číslo 93...

Nebyť dievčiny, ktorá vyskočila z toho istého dôvodu, čo ja, tak si myslím, že som fakt magor. Ale našťastie sme si mohli svoje pocity zveriť počas prechádzky nočnou Petržalkou...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No čo... nielen čakajúci na Zochovej to majú s tými číslami ťažké.

Stanislav Marosz

Stanislav Marosz

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Hľadajúci sangvinik. Mám rád smiech, ľudskú vravu, rock'n roll a posedenia v kaviarňach a krčmách. Zoznam autorových rubrík:  KultúraVedaSpoločnosťNezaradenéBlues

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu